Content video met focus op mensen

Case: Teambuilding georganiseerd door Creatool.

Creatool maakt levensgrote bouwpakketten die de creatieve geest verwennen. De uitvinder en de maker in ieder mens wordt geprikkeld, kortom het plezier van het bouwen staat hier voorop. Creatool organiseert ook events waar ze met dit bouwmateriaal de deelnemers uitdagen om samen te werken en een prestatie neer te zetten, hoe beter de samenwerking, hoe beter het resultaat. Of anders doen ze het gewoon for the fun of it.

In Diksmuide verzorgden ze een teambuilding voor de werknemers van de stadsdienst waar ze naast een zeepkistenrace ook een ‘domino drop’ installeerden. De deelnemers werden gestimuleerd om samen te werken en er iets moois van te maken. Ik koos ervoor om in de content video’s die ik maakte de focus te leggen op de mensen en niet op het materiaal en de logistiek die er in gestoken wordt om dit mogelijk te maken. Ik koos er voor om het resultaat te tonen en niet de werkwijze.

Geluid aanzetten aub.

Deze content video maakt het mogelijk voor Creatool om makkelijker hun events aan de man te brengen, hun klanten zijn meer geïnteresseerd in het effect dat hun opstelling heeft dan in de opstelling zelf. Het harde werk dat ze telkens weer leveren om dit in elkaar te steken verdwijnt naar de achtergrond, het plezier van de mensen staat voorop.

Door te focussen op de mensen vertel ik een verhaal, een verhaal dat betere content oplevert dan een droge bedrijfsreportage. Door wat afstand te nemen en de logistiek te vergeten, toon ik dat hun concept werkt, dat hun doel, de mensen doen samenwerken bereikt is.

Neem gerust contact op om uw case te bespreken.