Modefoto’s: vanaf 300 euro.

Sfeerfoto’s in een mooie setting.

Halve dag: 300 euro.

Stijl: ingetogen en chic.
Waar: locatie met veel licht.
Resultaat: high-fashion modefoto’s met veel uitstraling.

Met een goed model in een mooie locatie, de juiste sfeer oproepen en vast leggen.

Bel voor info

 

Een goede voorbereiding is alles.

Een modeshoot in elkaar steken is niet zo eenvoudig als dat op het eerste gezicht lijk.  Een moodboard maken is de juiste manier om hieraan te beginnen.  Een aantal foto’s voor de juiste sfeer, enkele kleurschalen en stofstaaltjes op een bord kleven om zo een richting te geven aan de shoot.

Er zijn ook nogal wat factoren die de totale kostprijs bepalen.   Het is ook zo dat de fotograaf, in tegenstelling tot andere soorten shoots, niet de grootste kost is, er komt heel wat meer bij kijken.  Modefoto’s maken is teamwerk, een goed team samenstellen is dan ook wikken en wegen.

Wat is er nodig?

Een goed model.

Niet elk model heeft een goede uitstraling, of een uitstraling die past bij het merk dat je moet fotograferen.  Er zijn ook grote prijsverschillen; als je dat Zweedse model nu net zo goed vind passen bij de look van de kleren, dan zit de kans er dik in dat je dat aardig wat zal kosten als hij of zij naar hier moet komen voor één dag.

Make-up artist.

Een goede make-up artist (MUA) kan verschillende stijlen aan, van zomers tot winters, van feestelijk tot eenvoudig.  Aan de hand van uw moodboard kan je de MUA makkelijk briefen.

Een goede locatie.

De locatie waar je de foto’s maakt is heel bepalend voor de uitstraling ervan.  Het beste resultaat krijg je in een locatie met veel licht en witte muren.  Dit werkt ook vlotter omdat er minder lampen moeten worden bij gezet, wat ook resulteert in een groter aantal silhouetten dat je per dag kan fotograferen.

Stylist(e).

Aan de hand van het moodboard kan de stylist(e) op voorhand de juiste accessoires bijeen zoeken.  Daarna moet hij of zij ook nog de juiste combinaties zien te maken met de verschillende kledingstukken zodat er een verhaal komt te zitten in de reeks foto’s die je maakt.  Niet makkelijk allemaal.

Een goede fotograaf.

Ik heb 25 jaar ervaring in de reclamefotografie en weet wat wel en niet in beeld moet en mag komen.  Het licht en het spelen met licht door zowel bestaand licht als extra verlichting te gebruiken is mijn grootste troef.

Let wel:  een shoot kan pas slagen als die goed georganiseerd is.  Als al het vorige in orde is; model, locatie, MUA en stylist, dan heb ik als een goede spits maar binnen te koppen en wordt er gescoord.

Hoe pakken we dat aan?

We gaan aan tafel zitten en bespreken alles heel grondig, daarna wordt er over en weer gemaild en gebeld om alles rond te krijgen. Het is een heel werk, maar het loont zeker de moeite.

Bel voor info