Webshop bouwen.

Winkel of webshop?

Veel winkeliers zien hun omzet achteruit gaan doordat er meer en meer online gekocht wordt, dit is een groot probleem, maar dit is niet onoverkomelijk.  Het is zo dat een belangrijk deel van de klanten nog altijd graag in een fysieke winkel komt kopen, dat blijft, maar men verwacht wel dat de producten die aangeboden worden ook online te vinden zijn.  Zo kunnen ze thuis alles rustig onderzoeken en vergelijken om daarna in de winkel het product te zien, te voelen en te kopen.  Een combinatie van online winkel en fysieke winkel is daarom een niet te onderschatten troef voor een handelaar.  Je biedt het beste van twee werelden aan  en steekt op die manier de concurrentie de loef af.

De fysieke winkel helpt om de webshop die je bouwt te ondersteunen en de webshop helpt om nieuwe klanten naar uw echte winkel te brengen.  Twee keer winst dus.  Een webwinkel opstarten is een investering die voor een kleine of middelgrote onderneming ruimte biedt voor heel wat nieuwe mogelijkheden.

 

Bel voor info

 

Zelf doen of laten doen?

Het platvorm waar ik op werk om een webshop te bouwen is WordPress, dit is open-source softwarepakket, dit wil zeggen dat je in principe de webshop volledig zelf kan bouwen.  Als je daar aan begint zal je zien dat een webshop bouwen een heel complex gegeven is: je moet de technische specificaties overzichtelijk voorstellen, de producten correct fotograferen, het product omschrijven op een manier die wat SEO betreft in orde is, je moet zelfs gaan programmeren.  Als je kiest voor een bureau om een webshop te laten bouwen, dan hebben ze voor elk van die taken verschillende mensen in dienst.  Om dan alle neuzen in dezelfde richting te laten wijzen, is niet zo eenvoudig.  Als ik een webshop bouw, vind ik het zeer belangrijk om het bedrijf en de producten waarvoor ik een shop maak grondig te leren kennen.  Bij elke fase van het opbouwen van de shop houd ik dan rekening met de oorspronkelijke bedoeling van de shophouder en met de manier waarop hij of zij de producten aan de man wil brengen.

Klanten werven.

Als je een webwinkel niet promoot weet niemand dat die er is en komt er dan ook niemand kijken.  Om een shop bekendheid te geven zijn er verschillende mogelijkheden, zowel gratis als betalend: facebook, instagram, goolge, google adwords, …  Allemaal platvormen die hun eigen manier van werken hebben en ook hun voor- en nadelen hebben.  Niet elk product of dienst is gebaat bij een zelfde aanpak.  Uit ervaring weet ik dat de handelaar zelf zeer goed weet wie zijn publiek is en hoe hij zijn klanten moet benaderen, door goed te luisteren kan ik dit vertalen in een online aanpak.

Het opvolgen van een webshop.

Een webshop bouwen is niet voldoende, je moet hem ook runnen.  De klant moet het idee hebben dat er leven zit in de shop, dit doe je door af en toe een promotie te doen, een nieuw product voor te stellen, noem maar op…  Daar heeft een winkelier of handelaar vaak niet de tijd voor.  Daarom ben ik voorstander van een langdurige samenwerking waar ik, na het bouwen, ook insta voor het levendig houden van de shop na de feestelijke opening.  Zo krijgt de webshop de kans om zijn potentieel te bewijzen en zijn geld terug te verdienen.  De manier van samenwerken en de kostprijs hiervan hangt af van de afspraken die we maken.  Neem gerust contact voor een gesprek en een offerte.

Bel voor info